• Kantinedienst

Voor de zondag kantinediensten worden de leden van de seniorenteams en JO-19 ingedeeld/opgeroepen. De taken van alle vrijwilligers hangen in de keuken van de kantine. Kijk dus even wat je allemaal móet en kán doen.

Ook in geval van een ingelaste wedstrijd of het meespelen met een ander team zal er kantinedienst moeten worden gedraaid.! Het komt soms nog voor dat leden van onze vereniging geen invulling willen geven aan hun taken en menen dat zij ‘ongestraft’ andere voor deze taken op kunnen laten draaien. Als bestuur hebben we gemeend als volgt hier maatregelen op te moeten treffen:

Ben je niet in staat om kantinediensten te draaien dan zijn er de volgende mogelijkheden:
    - je zorgt voor een vervanger;
    - je verricht een andere (stevige) taak binnen de vereniging waarmee je van kantinediensten gevrijwaard wordt.

Het is natuurlijk ieders eigen verantwoordelijkheid om aan zijn/haar rol in de vereniging een goede invulling te geven, bij niet op komen dagen of geen vervanger regelen betekent dat er consequenties aan verbonden worden! Bij afgelasting/te laat of helemaal niet geweest wordt degene op een later tijdstip weer ingedeeld. Bij het simpelweg niet opkomen dagen volgt weer in gedeeld worden en een boete.... Maak elkaar ook even attent op elkaars kantinedienst. Dat voorkomt dat iemand alleen staat en zodoende "paniek in de tent..." Wij vertrouwen er op dat het niet zo ver gaat komen dat we deze drastische maatregel moeten uitvoeren.

Het Bestuur, december 2011.

IVA Certificaat
    Per 1 januari 2013 is het verplicht om de instructie verantwoord alcoholschenken te hebben gevolgd en dit certificaat in bezit te hebben als je achter de tap staat. Er zal door de gemeente strenger worden gecontroleerd op naleving. Diegene die deze instructie nog niet gevolgd hebben kunnen deze via internet alsnog volgen (ga naar www.nocnsf.nl/iva ). Bij het invullen van je gegevens via internet ook even de contactpersoon van de vereniging en emailadres vermelden; tw Kantinecommissie v.v.N.Niedorp en mailadres secretaris@vvnieuweniedorp.nl
    Het certificaat wordt dan zowel naar jezelf als naar de vereniging gestuurd. Bij het niet volgen van de instructie zal desbetreffend lid vervangende keukendiensten moeten draaien, totdat de instructie is gevolgd. Wie deze instructie heeft gevolgd kan ook bij andere verenigingen / organisaties zich beschikbaar stellen als vrijwilliger.